@article{oai:sakuranoseibo.repo.nii.ac.jp:00000205, author = {狩野, 奈緒子 and カノウ, ナオコ and Kanou, Naoko}, issue = {46}, journal = {桜の聖母短期大学紀要, BULLETIN OF SAKURA NO SEIBO JUNIOR COLLEGE}, month = {Mar}, note = {pdf, 筆者は新型コロナウイルス感染症拡大下の子育て支援広場に参加する保護者へ、子どもと学生との遊びの経過を1年間記録したドキュメンテーションアルバムを提示した。 本稿では、保護者に自由コメントを求め、保護者の視点を交えて、遊びの意義の再考察を行った。保護者コメントには「身体接触」や「密接なかかわりあい」の体験を豊かに演出する遊びが熟成する環境について気づきが多く記述された。保護者は、コロナ禍で、遊びの環境の充実のために「広場」に参加していることが分かった。 地域親子の交流と遊び場の更なる熟成を支えるために、保護者の視点を「広場」運営に活かすことが可能であることが分かった。 The author presented a documentation album that recorded the progress of play between children and students for one year to parents who participated in the childcare support plaza under the spread of COVID-19. In this paper, we asked parents for free comments and reconsidered the significance of play from the perspective of parents. In their comments, parents often expressed awareness of the environment in which play develops, which then enriches the experience of “physical contact” and “close interaction.” It was found that parents participated in the “plaza” under COVID-19 in order to enhance the play environment. It was found that it is possible to utilize the viewpoint of parents in the operation of the “plaza” in order to support interaction between local parents and children and the further maturation of the playground.}, pages = {33--45}, title = {新型コロナウイルス感染症拡大下における親子遊び場の意義を再考する: 短期大学子育て支援広場参画の保護者視点を通して}, year = {2022} }