WEKO3
アイテム
The Effects of Performance-Based Activities on Student Attitudes toward English
https://sakuranoseibo.repo.nii.ac.jp/records/187
https://sakuranoseibo.repo.nii.ac.jp/records/187f779c63b-f703-4d3a-8abe-876cc6b32cf2
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-07 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Effects of Performance-Based Activities on Student Attitudes toward English | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Effects of Performance-Based Activities on Student Attitudes toward English | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Confidence | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | EFL | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Performance-based learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Public speaking | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | University Students | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||||
著者 |
藤平, 明彦 アンドリュー
× 藤平, 明彦 アンドリュー
× Tohei, Akihiko Andrew
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The goal of this study is to report on the use of performance-based activities with a group of English as a foreign language (EFL) students. A questionnaire regarding anxiety, self-confidence, and motivation was administered both before and after an event in which the students had to perform in English in front of their peers. The results indicated that performance-based activities lead to increased confidence in speaking in English, decreased nervousness regarding public speaking, and a lessened sense of embarrassment about making mistakes in front of others. 本稿では、外国語としての英語(EFL)を学ぶ学生を対象としたパフォーマンス活動の利用について報告する。不安、自信、モチベーションについてのアンケート調査を用いて、仲間の前で英語でのパフォーマンスを行うイベントの前後に実施した。その結果、英語で話すことへの自信の向上、人前で話すことへの緊張感の低下、人前でミスをすることへの恥ずかしさの軽減などの効果があることが示された。 |
|||||||||||
書誌情報 |
ja : 桜の聖母短期大学紀要 en : Bulletin of Sakura no Seibo Junior College 号 45, p. 35-41, 発行日 2021-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 桜の聖母短期大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0386-8168 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10531157 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |