WEKO3
アイテム
特別支援を要するA児の「学びの物語」を紡ぐ : ドキュメンテーションを活用した対話から保護者の視点をつなぐ
https://doi.org/10.24796/0000000190
https://doi.org/10.24796/000000019052a9067e-caa4-4a83-85cc-d4c5ecd1ec61
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-07 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 特別支援を要するA児の「学びの物語」を紡ぐ : ドキュメンテーションを活用した対話から保護者の視点をつなぐ | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Case Study of Weaving a Learning Story for Children with Special Needs : Connecting parents’ perspectives from dialogue using documentation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Childcare support plaza | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Autism spectrum disorder | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Pre-diagnosis support | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Change of perspective on play | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Children’s expression | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24796/0000000190 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
狩野, 奈緒子
× 狩野, 奈緒子
× Kanou, Naoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this paper, the researchers sought to connect the learning process of child “A” with the parents through a dialogue based on the comments added by the parents to the documentation of the child’s play activity from the ages of 6-7. As a result, it was found that the parents themselves attempted to assist child “A” to coexist with the surroundings. This became the basis for connecting and supporting the perspectives of raising child “A” in both in the family and in the group to which he belongs. The development of parent-child play through free interaction with students is not only related to developmental support for children, but also related to the “change of perspective on play” of parents. This is considered to be unique to the parental community, which is different from the standard pre-diagnosis care provided by the government for children who require special support. |
|||||||||||
書誌情報 |
ja : 桜の聖母短期大学紀要 en : Bulletin of Sakura no Seibo Junior College 号 45, p. 65-76, 発行日 2021-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 桜の聖母短期大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0386-8168 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10531157 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |