ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 桜の聖母短期大学紀要
  2. 第39号

アクティブ・ラーニングにおける新たなポスターセッションの提案

https://doi.org/10.24796/0000000175
https://doi.org/10.24796/0000000175
76d82e9a-632f-404c-8a8a-a2c430473c8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
No39-3.pdf No39-3.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-16
タイトル
タイトル アクティブ・ラーニングにおける新たなポスターセッションの提案
言語 ja
タイトル
タイトル Enhancing peer-collaboration in active learning through an alternative poster session method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポスターセッション
キーワード
主題Scheme Other
主題 提案
キーワード
主題Scheme Other
主題 事例
キーワード
主題Scheme Other
主題 効果
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24796/0000000175
ID登録タイプ JaLC
著者 加藤, 竜哉

× 加藤, 竜哉

ja 加藤, 竜哉

カトウ, タツヤ

Search repository
後藤, 真

× 後藤, 真

ja 後藤, 真

ゴトウ, マコト

Search repository
Kato, Tatsuya

× Kato, Tatsuya

en Kato, Tatsuya

Search repository
Goto, Makoto

× Goto, Makoto

en Goto, Makoto

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present article describes a method for enhancing peer collaboration and active participation among college students through an alternative Co-Active Poster Session( C.A.P.S.) in an educational setting. The authors set four criteria to define an “effective” peer collaboration-focused poster session: It minimizes the necessity of creating a neatly designed poster which often requires time-consuming preparation; It reduces a presenter’s emerging emotional pressure by liberating him/her from having to give a well-organized speech in front of an audience; It allows the audience to ask questions anytime during the session without hesitation; It enhances the dynamics of continuous discussion among all the participants. Three different kinds of educational workshops were conducted in 2014 to compare C.A.P.S. with traditional, presentation-focused poster sessions. The qualitative review of 116 participants’ written reflections suggested that C.A.P.S. met all four of the criteria listed above and showed the potential of this co-active learning method.
書誌情報 ja : 桜の聖母短期大学紀要
en : Bulletin of Sakura no Seibo Junior College

号 39, p. 25-41, 発行日 2015-03-31
出版者
出版者 桜の聖母短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-8168
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531157
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:18:39.736761
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3