WEKO3
アイテム
特別支援を要するA児の就学移行支援 : 子育て支援広場のコーディネート機能の検証と課題
https://doi.org/10.24796/0000000167
https://doi.org/10.24796/0000000167968d7ca2-38ed-4530-87ba-1db4c5f37d46
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-08 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 特別支援を要するA児の就学移行支援 : 子育て支援広場のコーディネート機能の検証と課題 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Case Study of Transition Support from Preschool to School Age for Children with Special Needs : Verification and Challenges of Coordination in the Childcare Support Plaza | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Parental support | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Migration support | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Connection program | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Joint conference | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Growing continuity | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24796/0000000167 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
狩野, 奈緒子
× 狩野, 奈緒子
× Kanou, Naoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In order to support the smooth transition to school for children who require special support, it is necessary to create a connection program based on “consistency of guidance and relationships” at educational institutions such as kindergartens, nurseries and elementary schools. In this paper, we report the progress of kindergarten and elementary school “consistency of instruction and relations” in the case of “child A” who participated in the Childcare Support Plaza through means of the Child Development Support Center and the Board of Education. It was found that the coordinating ability of the parents continued to grow in the Childcare Support Plaza that was developed through free exchange. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 桜の聖母短期大学紀要 en : Bulletin of Sakura no Seibo Junior College 号 44, p. 1-13, 発行日 2020-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 桜の聖母短期大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0386-8168 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10531157 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |