WEKO3
アイテム
保育者養成課程学生を対象とした英語学習ニーズに関する追試調査
https://sakuranoseibo.repo.nii.ac.jp/records/2000009
https://sakuranoseibo.repo.nii.ac.jp/records/20000099825bb42-2c30-4fb0-a380-1f8e93dfdc2b
Item type | Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-07-25 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 保育者養成課程学生を対象とした英語学習ニーズに関する追試調査 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The follow up Study of English Language Learning Needs for Students in Early-Childhood Education. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||||
作成者 |
髙橋, 未希
× 髙橋, 未希
× Takahashi, Miki
|
|||||||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | English education | |||||||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | curriculum development | |||||||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Early-childhood education major | |||||||||||
デューイ十進分類法 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Needs Analysis | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 本研究では保育者養成課程を専攻する初年次学生を対象にし、英語学習に対するニーズ分析について追試調査を実施した。私立短期大学に所属する31名を対象に質問紙調査を行った。結果として比較対象とした短期大学の調査結果と大きな違いはなく、保育者養成課程専攻の学生が好ましいと思う学習スタイルや授業内容には一定の普遍性が見られた。一方でメディア教材およびICT を利用した学習、子どもとのコミュニケーションに関わる活動に関しては、相対的に高い興味が見られたため、英語授業の運営に取り入れることで学生の効果的な学習がすすむ示唆が得られた。 This study conducted a follow-up survey on students majoring in early childhood education to analyze their needs for English language learning. The questionnaires were distributed to 31 first-year students at a private junior college in Fukushima. Results showed no significant differences compared to the prior survey conducted by Kamo and Fujiwara (2013). This study also indicated a certain degree of universal preference in learning styles and course content for students in early childhood education courses. On the contrary, students seem to have greater interested in learning through media materials, Internet Communication Technology (ICT), and activities related to communication with children. The survey suggests that integrating these elements into the English classes could enhance English learning more effectively. |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10531157 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0386-8168 | |||||||||||
書誌情報 |
発行日 2024-03-31 ja : 桜の聖母短期大学紀要 en : Bulletin of Sakura no Seibo Junior College 号 48 p. 63 p. 73 |
|||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn |